خودرو خود را تیونینگ کنید

خودرو را می توان به روش های مختلف تیونینگ کرد. " تیونینگ ساده " را میتوان در فضای داخلی خودرو، و یا قطعات بدنه، موتور و همچنین بخشی از شاسی را تیونینگ کرد. مرکز تخصصی تیونینگ همیشه لازم نیست، صفحات ردیابی یا یک لبه اسپویلر کوچک روی در عقب را تقریباً هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

با این حال، احتیاط توصیه می شود! برای اینکه خودرو استاندارد خود را از دست ندهد باید دقت شود که تیونینگ قانونی باشد.

 معمولاً اگر تیونینگ قانونی انجام شود ایمنی راننده و سایر خودرو های خیابان و جاده را به خطر نمی اندازد. برای تغییرات عمده خودرو، ابتدا مجوز عملیات عمومی (ABE) یا بازدید بازرس برای پذیرش خودرو (اصلاح پذیرش) توسط افراد متخصص تیونینگ ضروری است زیرا تغییرات در خودرو مشمول الزامات قانونی است. در غیر این صورت، مجوز استفاده از خودرو (BE) ممکن است منقضی شود. اگر به هر حال وسیله نقلیه تیونینگ شده ای را برانید، که مجوز های قانونی را دارا نمیباشد خطر جریمه، اخطار پلیس و کسر امتیاز و در عین حال از دست دادن پوشش بیمه و گواهینامه رانندگی را خواهید داشت.

تیونینگ خودرو

هزینه تیونینگ چقدر است؟

هزینه تیونینگ بسته به کاری که انجام می شود و برند و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت است. شما میتوانید با هر مقدار بودجه مالی که دارید اقدام به تیونینگ خودرو خود کنید.

تیونینگ داخلی خودرو به عنوان یک گزینه ساده

پدال‌ها ، صندلی‌ها یا فرمان - در چنین حالت ساده‌ای، بهینه‌سازی داخلی می‌تواند به عنوان یک گزینه نسبتاً ساده برای تیونینگ انجام شود. این شامل اصلاح پدال‌ها، صندلی‌ها، دستگیره در ، فرمان و... است . با این حال، رایج ترین آنها بلندگو یا کل تغییرات سیستم پخش است. اما اگر میزان حجم صدای بیش از حد مجاز از سیستم پخش خود میخواهید، بهتر است که بیشتر هزینه کنید. اما باید این نکته را بدانید که صدای بیش از حد مجاز سیستم صوتی شما در معابر شهری منجر به ناهنجاری میشود و میبایست در معابر شهری استفاده نشود.

اتفاقاً تغییرات اجزایی که معمولاً نباید از نظر قانونی مورد توجه قرار گیرند نیز مؤثر است. اینها می توانند قاب درهای کرومی، حلقه های شیک سرعت سنج، جعبه سوئیچ ، دستگیره ها، توری تهویه ، لولاهای در یا تشک های کف باشند. معمولاً تأثیر آنها دست کم گرفته می شود، اما این نوع تیونینگ نیز در راه رسیدن به فضای داخلی زیباتر امکان‌پذیر است.

 

مشاوره

مشاوره رایگان

اگر علاقه دارید خودرو خود را تیونینگ کنید میتوانید با کارشناسان تخصصی کف خواب تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید تا متخصصین ما بهترین مراکز خدماتی مناسب با نیاز خودرو تان را به شما معرفی کنند.

تیونینگ بدنه به عنوان یک تغییر سریع!

هنگام تیونینگ بدنه ماشین معمولاً با اقدامات تیونینگ سریع انجام می شود. هدف اغلب تیونرها بهینه‌سازی رفتار رانندگی با اجزای آیرودینامیکی اضافی است. متداول ترین اجزای اصلاح شده عبارتند از : جلو پنجره، آینه ها، سپر عقب، سپر جلو، اگزوز، گلگیر های جانبی و یا یک طرح جدید بر روی بدنه میباشد. 

برخی از تیونرها نورپردازی را نیز در تیونینگ بدنه انجام میدهند. نور به طور کلی و به طور مستقیم به بدنه تعلق ندارد، اما می توان آن را به طور گسترده در همان زمان تغییر داد. به عنوان مثال با اصلاح چراغ های جلو و عقب و اتصال دیودهای LED مختلف و یا ساخت چراغ های مه‌شکن میتوان تغییر را به خوبی اعمال کرد. به خصوص با تکنولوژی LED جدید میتوان امکانات بسیاری را برای خودرو فراهم آورد.

با کمک روشنایی و همچنین رنگ های نور و شکل چراغ های جلو می توان به افکت های مختلفی دست یافت. علاوه بر این، چراغ های LED یکپارچه بسیار سریعتر از لامپ های هالوژن سنتی هستند به عنوان مثال در چراغ ترمز، واکنش سریعتر نشان می دهند و جلوه بصری بیشتری هم دارند. بسیاری از تیونرها برای نشانگرها به نوارهای نور متکی میشوند که پویا تر هستند و از درون به بیرون بازتاب نور دارند.

بسیاری تیونرها چراغ‌های عقب را با استفاده از شیشه‌های شفاف طراحی می‌کنند. بسیاری از تیونرها نیز پروژه خود را با تمیز کردن شروع می کنند، جایی که جزئیات پنهان یا حذف شده باعث اختلال در اپتیک می شود. جلو پنجره رادیاتور و اگزوز نیز از اجزای محبوب در زمینه تیونینگ هستند. سپر عقب اغلب بدون پلاک قرار می گیرد، در نتیجه خودرو را پهن تر و اسپرت تر می کند. 

جلوپنجره اسپرت جلوی خودرو را زیبا می کند و اگزوزهای چپ و راست جدید در عقب ظاهری پویا به آن میبخشد. اگر می خواهید اندازه های مختلف بدنه را تغییر بدهید، بسیار با دقت این کار را انجام دهید. بهترین روش این است که ستون های A، B و C کوتاه شوند که این امر باعث میشود ابعاد بدنه و در نتیجه ظاهر خودرو تغییر کند. در نتیجه شیشه پنجره‌های کوچک‌تر خواهد شد (بدیهی است که آنها نیز باید عوض شوند) و ارتفاع سقف ماشین کمتر میشود.

 

تیونینگ شاسی برای بهبود دینامیک خودرو

کالیبراسیون سیستم تعلیق به تغییرات ایجاد شده در جذب ضربه و تعلیق اشاره دارد. بدنه خودرو را می توان پایین آورد تا خودرو پایین بیاید. خوشبختانه فقط سیستم تعلیق در تیونینگ با فنرهای پایین آمده، فنرهای بالابر یا فنرهای سیمی تعویض شده مخالف است. با این حال، کل شاسی اغلب تعویض می شود (تعلیق کمک فنر، کویل اوور ، Airride و غیره).

چنین تغییراتی عمدتا برای اسپرت بیشتر خودرو ایجاد می شود.تعویض رینگ و لاستیک همچنین متعلق به تیونینگ شاسی است. لاستیک‌های عریض‌تر برای کاهش فاصله ترمز و چسبندگی بیشتر خودرو در پیچ‌ها نصب می‌شوند. در همان زمان یک Domstrebe دستگاه را تثبیت می کند.

کمک فنرهای سخت‌تر و فنرهای کوتاه تر، چرخش بدنه را کاهش می دهند که به راننده امکان می دهد در هنگام پیچیدن سرعت خود را افزایش دهد. به طور کلی، خودرو را می توان تنها با فنرهای تا 60 میلی‌متر پایین آورد. شاسی بلندهای اسپرت کامل در اکثر موارد گام بعدی در تنظیم شاسی هستند. حتی اسپرت تر است. فنرها و دمپرها به طور خاص با یکدیگر مطابقت دارند و دمپرها اغلب به دلیل پایین آمدن کوتاه می شوند.

اگر خودرو در جلو پایین‌تر از عقب باشد،به این سیستم تعلیق خرگوشی اصطلاحا گفته میشود. این نوع تیونینگ شاسی عمدتاً زمانی استفاده می شود که بخواهید ظاهری اسپرت خاص ایجاد کنید. کویلورها پایین آمدن بهینه را تضمین می کنند، زیرا کمک فنرها یا صفحات فنری دارای رزوه هستند که با آن راننده می تواند پایین آمدن را به صورت جداگانه تنظیم کند.

اتفاقا، اغلب جزئیات کوچک هستند که عملکرد بهینه خودرو را تضمین می کنند. بنابراین عملکرد موتور و منحنی گشتاور آن بر روی هدرها بهینه شده است و حداقل یک صدا خفه کن جدید هنگام تنظیم ضروری است. نه تنها صدای کسل کننده، بلکه اپتیک صدای بزرگتر را نیز متقاعد می کند در لوله اگزوز زیر سپر عقب.

نهایتاً عملکرد ماشین واقعاً شنیدنی است. و به طور کلی، با یک اگزوز اصلاح شده، اغلب عملکرد بهتری را انجام می دهد، زیرا فشار دینامیکی بهبود می یابد زیرا گازهای خروجی می توانند راحت تر به بیرون فرار کنند.

فروشگاه آنلاین خودرو

خرید آنلاین از فروشگاه

شما با بازدید از فروشگاه آنلاین ما میتوانید هر آنچه که برای تیونینگ ماشین خود احتیاج دارید به راحتی خرید کنید و درب منزل تحویل گیرید

تیونینگ موتور: قدرت بیشتر برای لذت بیشتر رانندگی!

نه تنها اپتیک باید درست باشد، بلکه عملکرد موتور نیز باید تطبیق یابد. در حالی که قبلاً با استفاده از تنظیم موتور با تنفس طبیعی کلاسیک و یا هنوز کارهای زیادی برای موتور انجام می شد، امروزه عملکرد آن معمولاً از چیپ تونینگ بهینه شده برتر است. با این حال، همانطور که موتورها به طور فزاینده ای از کارخانه خسته می شوند، تنظیم موتور کلاسیک ممکن است در آینده کاهش یابد.

 مطابقت با استانداردهای قابل اجرا آلایندگی نیز تنظیم موتور را از همیشه کاهش می دهد، مگر اینکه روی مواردی مانند حذف غیرقانونی OPF شرایط گذاری شود.

چیزی که است:موتورها گاهی اوقات دیگر نمی توانند مانند گذشته از نظر قانونی عملکرد مناسبی داشته باشند، تنظیم موتور روز به روز دشوارتر می شود، علاوه بر این، میزان صدای مجاز در سال های اخیر بیش از پیش کاهش یافته است، بنابراین تیونینگ روز به روز دشوارتر می شود. الزامات بسیار سخت‌تر شده است! هنگام ایجاد تغییرات در موتور، تقریباً همیشه این مورد وجود دارد زیرا به یک ارزیابی متخصص نیاز است.